Turnen

Turnen is een sport voor meisjes en jongens vanaf 4 jaar. De naam zegt het al, je maakt gebruik van toestellen om knappe turntrucjes te leren. We doen samen oefeningen en er is van tevoren een warming-up. De toestellen die we het meest gebruiken zijn de trampoline, de tumblingmat, de brug, de balk en ook de ringen. Er zijn veel leuke dingen om te leren: handstand, handstand doorrol, radslag, de arabier, streksprong, hurksprong, koprol, zweefrol, salto, ringzwaaien, balanceren op de balk, draaien aan de leggers van de brug, etc.

Tijdens de lessen staan vooral het plezier, de uitdaging en het aanleren van turnoefeningen centraal. Zonder dat je het in de gaten hebt ontwikkel je kracht, lenigheid en conditie. En dat is heel handig.

Als je het leuk vindt, kun je aan het eind van het seizoen meedoen aan onze kleuren Turndag, deze dag is geen verplichting, maar het is natuurlijk wel heel leuk om tijdens deze gezellige dag aan je ouders en familie te laten zien wat je allemaal geleerd hebt.

Meer informatie over het kleuren turnen vind je op de pagina kleuren turnen. Heb je nog meer vragen? Neem dan contact met ons op.

Geen lessen (Meivakantie)

Inschrijving diploma kleuren turnen