Wedstrijddag zaterdag 2 juli!

Geschreven op | Nieuws

Zaterdag 2 juli was het zover, onze wedstrijddag kleuren turnen!

Vrijdag avond hebben we jury briefjes klaar gemaakt, diploma's geschreven en de sporthal versierd. Zaterdag ochtend stond het bestuur, train(st)ers en assistenten al vroeg paraat om de sporthal om te bouwen als grote turnhal. Vanaf 08:15 mogen de eerste kinderen binnen en vanaf 08:30 start de éérste groep. Dit zijn onze jongste deelnemers vanaf 4 jaar in de kleur PAARS. Voor veel van deze kinderen was dit hun eerste turnwedstrijd, en bij veel kindjes was de spanning van hun gezichten af te lezen.

De kinderen hebben allerlei losse oefeningen laten zien aan de jury, deze worden beoordeeld, aan elk kruisje zit een puntenaantal vast, zo is er toch een kleine verdeling gemaakt. Zie hieronder onze toppers.

Om 11:00 begon de middelste groep BLAUW, deze kinderen hebben meestal al net iets meer turnervaring.
Maar ook voor sommige (door corona) toch een eerste of tweede wedstrijd. Opa's oma's papa's mama's broertjes en zusjes.
De héle tribune zat vol, dat maakt het natuurlijk ook erg spannend.

De laatste (oudste) groep GEEL en GROEN begint vanaf 13:30 de meeste van deze meiden turnen al 3 of 4 jaar.
Je merkt dat bij deze meiden al meer onderlinge strijd is, ze willen allemaal graag op de hoogte plek eindigen.

De oefeningen die je kent van de olympische spelen zijn heel prachtig en gaaf om te zien, maar ook heel moeilijk en technisch. In circuitjes gingen onze deelneemsters ijverig aan de slag met de gestelde lesdoelen.
Een leuke, leerzame dag, speciaal ingericht voor het recreatieve lid.
Ze werden beoordeeld door een jurylid. Aan het einde wordt het Diploma overhandigd met daarop aangegeven welke lesdoelen goed gaan en waar er nog ruimte is voor verbetering.
Gecombineerd met een podiumplaats en een medaille voor iedereen !!

Tussendoor heeft onze springgroep een prachtige demo gegeven.
Vol met salto's radslagen en schroeven, over elkaar, over de kast, trampoline's alles kwam aan bod.
Klik hier voor de DEMO 2022

Blijf op de hoogte van het laatste nieuws en foto's volg onze Facebook pagina
Wij vonden het een erg geslaagde dag! Tot volgend seizoen.

Naar het overzicht

Inschrijving diploma kleuren turnen

Geen les (Hemelvaartsdag)

Geen les (2e Pinksterdag)